עיצוב המטבח בצורה חכמה

המטבח, ובכך אין ספק, הוא אחד החללים החשובים ביותר בבית, אם לא החשוב מכולם. כתוצאה מכך, לא מפתיעה העובדה שהוא מקבל התייחסות ניכרת גם מבחינה עיצובית. אלא שאין זה דבר פשוט למצוא את הנוסחה האידיאלית בכל מטבח, כזו שתאפשר לו להיות המרשים ביותר מבחינה אסתטית – אך גם הנוח ביותר לעבודה. אז איך בדיוק עושים זאת?

הצעד הראשון: הגדרת הצרכים

עוד לפני שמתחילים לחשוב כיצד לעצב את המטבח בפועל, יש להשקיע מחשבה לו מבוטלת בהתאמה המלאה שלו לצרכים. בין השאר, מדובר כאן על שטח העבודה הנדרש (או האפשרי, בהתחשב בגודל החלל), שטח האחסון לא זקוקים, מכשירי החשמל שרוכשים עבור הבית וכן הלאה. כל אלה צריכים להיות משתנים שירכיבו את משוואת העיצוב הכוללת. צריך, בהמשך לכך, לחשוב על כל אחד מבני הבית, למשל בכל הנוגע לפתרונות בטיחותיים בבתים אשר כוללים ילדים קטנים, עבורם המטבח רווי בסכנות.

חשיבות ניצול החלל

אחת ממילות המפתח בתחום העיצוב בשנים האחרונות, הן במטבחים והן בבתים כולם, היא יעילות (או אפילו מינימליזם). המטבח, בהקשר הזה, צריך להיות עמוס כמה שפחות, כשבהחלט ניתן לבחור במספר רהיטים או מכשירים המבצעים מספר תפקידים בו זמנית. המטרה היא לנצל עד תום את השטח שעומד עבור בני הבית.
אופן ארגון המרחב משתנה, כמובן, בהתאם למאפיינים הספציפיים של המטבח, כאשר אחת הבחירות הנפוצות היא מיקום שטחי האחסון והעבודה בקירות הסמוכים זה לזה. כשמרחב התמרון גדול מעט יותר, ניתן לבחור בפיתרון בו מציבים את משטח העבודה במרכז המטבח, מה שיוצר "אי" נוח מאד לעבודה.

גוונים

מחשבות רבות בעיצוב מטבחים מושמות על הגוונים שלהם, ובצדק גמור: יש להם השפעה מהותית על הרושם הכללי המתקבל. מהבחינה הזו, מומלץ שלא להמציא את הגלגל מחדש, ולא לבחור בצבעים עזים מדי, שייתכן שיימאסו עוד לפני שיהיו מוכנות במטבח ארוחות רבות. בחירה מקובלת היא בגוונים בהירים דוגמת לבן או שמנת, כמו גם בגווני העץ (בייחוד במטבחים המבוססים על חומר הגלם הזה). גם כאשר הבסיס הוא "נייטרלי", ניתן לסמוך על מכשירי החשמל, הכלים או אפילו מוצרי המזון שיספקו את הצבעוניות לה מצפים.

ואיך אפשר בלי המקום בו יושבים לסעוד?

את החשיבות המכרעת בלא מעט מבתים מקבלות פינות האוכל למיניהן, שחייבות למלא לא מעט תנאים. על פינות האוכל להיות מעוצבות לעילא ולעילא, כשלא פעם הן גם משדרות יוקרתיות – העיצוב, גם כאן, צריך לעוד בקנה אחד עם המגמה הכוללת של המטבח. מן העבר השני ,על מנת לשמור על החלל ומרחב התמרון, רבים בוחרים בפינות אוכל קומפטיות יחסית, המותאמות למספר בני הבית, או אפילו למספר האורחים שנהוג להזמין להתארח בו.