טיפים לעיצוב חלל הסלון

כיום, יש הרבה מאוד שיטות שיכולות לגרום לכל סלון להיראות יוקרתי, ואם לא יוקרתי אז לפחות מושקע בהתאם לרמת הדירה, "לא כל הנוצץ זהב הוא" זה בדיוק התיאור של הרבה מאוד חדרי אירוח שקיבלו רהיטים נוצצים אבל ללא סידור נכון של החדר מה שיכול לגרום לו להיראות כלא מעוצב אלא עמוס לשווא.

קודם כל אופי

אם כבר החלטנו שאנחנו מעצבים את הסלון ולא פשוט מרכיבים רהיטים ביחד אז קודם כל צריך לחשוב על אופי, מעין "תמה" כוללת לחדר האירוח שלנו, זה יכול להיות סביב נושא ספציפי או אפילו סביב המשפחה עצמה, תמונות של המשפחה, רהיטים שנבנו במסגרת המשפחה וכד'. למשל, אם הוחלט לעצב את הבית לפי נושא מסוים, יהיה רצוי לא רק במסגרת התמונות להראות זאת אלא גם בעזרת צבעים כלליים, למשל, אם מדובר בתמה נשית (בשל כך שגרות שותפות או משפחה מרובת אחיות) אז רצוי מאוד לשמור על קווים של אדום ושחור, למרות הצבע החזק של האדום, השחור שובר את צבע והופך את העיצוב לניגוד מעוצב להפליא.

תמונות גדולות או קטנות?

כל סלון, גם כאלו שלא מעוצבים כמובן, אנחנו אוהבים לתלות תמונות, לפעמים אלו תמונות של יקיריינו ולפעמים אלו תמונות של ציירים מפורסמים. העניין הוא לדעת לשלב את התמונות בסלון מבלי לנסות "להשתלט" על החדר בכללותו, תמונות לפעמים לוקחות תשומת לב לא נכונה מאורחי הבית, כאשר התמונות גדולות מידיי – הסלון נראה קטן מידיי ואם התמונות קטנות מידיי – לא מבינים אותם מספיק בשביל להתאקלם בסלון שנראה גדול לעומתן.
בדורות הקודמים, הרבה מאוד מההורים שלנו היו תולים תמונות במסגרת עצומות שהיום גורמות לבתים להיראות עתיקים, למרות שזו רק אשליה אופטית מהמסגרות ואופי הריהוט, באם תצלמו תמונה ותתלו אותה כאשר היא מודפסת על קנבס או על קאפה, תוכלו לראות את התמונה הרבה יותר כאשר היא לא תחומה במסגרת כלשהי. הדפסות על קנבס מקצועיות הן הדפסות של תמונות אשר גורמות לתמונה להתבלט מהקיר וכמובן, בעזרת מסגרת צבועה באופי התמונה עצמה, לא רואים את המסגרת המכשילה.

הקבלן השאיר – אז משאירים?!

יש לכולנו רצון עז לעצב את הסלון (ואת הבית בכללי) מחדש, אבל לפעמים הקבלן שבנה את הבית או בעל הבית שהשכיר לנו את הדירה משאיר כמה מנורות או רהיטים מתקופת שנים שעברו, אל תתפשרו, לפעמים מספיקה מנורת קריסטלים ישנה אחת בשביל שתהרוס לכם את כל העיצוב.

שטיחים או פרקט?

יש לשטח הרצפה שלנו נפח גדול מאוד בנושא עיצוב הבית, אל תשכחו, לרוב, חשוב מאוד באם מדובר במשפחה, או בבית עם חיית מחמד? לרוב, כלבים משילים הרבה מאוד מהפרווה שלהם, ברצפת שיש תוכלו לראות זאת מיד אבל כאשר מדובר בשטיח, לא תראו זאת עד שלא תתקרבו או תשתעלו למרבה הצער. פרקט גם לפעמים מהווה בעיה לבעלי חיות משום שהעץ יכול להישרט בקלות מציפורניי הכלב / החתול, מה גם שזה ירעיש נורא מצעדיהם בבית.
עיצוב הבית מתחיל ונגמר ביושבי הבית, למרות שתמיד מומלץ להיעזר במעצב פנים מקצועי, חשוב מאוד להגיע למסקנות ביחד עם יושבי הבית למען עיצוב משפחתי אך מודרני ואיכותי לסלון.