דלתות העיצוב של המחר

בשנים האחרונות אני עד לעלייה משמעותית ביותר במידת המודעות של בעלי דירות ובתים בישראל לתחום עיצוב הפנים. עדות לכך ניתן לראות בריבוי מסלולי הלימוד בתחום עיצוב הפנים וכן בתשומת הלב שמוקדשת לעיצוב של הדלתות המודרניות. אם בעבר גם בבתים שהיו מעוצבים בקפידה יתרה ניתן היה למצוא דלת כניסה סטנדרטית ומשמימה מבחינה עיצובית, הרי שכיום גם בבתים שבהם העיצוב לא משחק תפקיד מרכזי ניתן למצוא דלתות מעוצבות בהתאמה אישית.

כרטיס הביקור של הבית

דלת הכניסה לבית היא האלמנט הראשון שבו נתקלים האורחים שמגיעים מן החוץ. הדלת יכולה לרמוז על סגנון העיצוב של הבית ולפיכך אמורה למעשה להתכתב אתו שלא לומר להשלים אותו. לפיכך ישנה חשיבות עליונה ליצור אחידות סגנונית בין הדלת לבין שאר החלקים של הבית מבחינת הסגנון. בית שמעוצב בסגנון מודרני ישמח לדלת מתכתית ומינימליסטית ואילו בית בסגנון עיצוב כפרי קלאסי ייהנה מדלת כניסה שעשויה מעץ מלא עם עיטורי אבנים או זכוכית בצבעים שונים.

האמת נמצאת בפרטים הקטנים

הדלתות הן רק דוגמה אחת מני רבות לאלמנטים פרקטיים שהפכו להיות שחקנים מרכזיים בעיצוב של הבית כאשר אני מעצב דירות. דוגמה נוספת היא למשל ברזים. בעבר ברזים לאמבטיה או למטבח לצורך העניין היוו אלמנט שימושי נטו אך בשלב מסוים החלה לחלחל למודעות ההבנה כי מדובר על אלמנט שיכול לתרום תרומה משמעותית לעיצוב של הבית. כתוצאה מכך ניתן כיום לראות ברזים במגוון רחב ביותר של עיצובים, החל מברזים בחיפוי גרניט שמזרימים מים לכיורים בגימור דמוי עץ וכלה בברזים משוכללים עם ידית נשלפת שמותקנת בהם מערכת תאורה שמשנה את צבע המים בהתאם לטמפרטורה שלהם.
התהליך שהתחיל בממד הפרקטי והסתיים לממד העיצובי עבר גם על דלתות הכניסה שכיום בנוסף לביטחון ולהגנה מפני מזג האוויר ופולשים לא רצויים, משמשות כאלמנטים עיצוביים מרכזיים בכל בית ובית.

שימושיות לצד עיצוביות

למרות שהדלתות המודרניות מהוות אלמנט עיצובי לכל דבר, חשוב מאוד שלא להפלות את תחום הבטיחות לטובת העיצוב. בדיוק כפי שברז מעוצב לעילא ולעילא לא ימלא את מטרתו באופן מוצלח לו יסבול מסתימות לעתים קרובות, כך גם דלת מעוצבת לתפארת לא תשרת אתכם באופן מוצלח במידה ולא תספק את ההגנה הרצויה.
כיום ניתן לרכוש דלתות מעוצבות במגוון רחב ביותר של סגנונות שמצוידות במנגנוני בטיחות והגנה מתקדמים שמוטמנים באופן כזה שלא ניתן להבחין בהם כלל. כאשר באים לרכוש דלת כניסה לבית חשוב להקפיד על כך שהיא תהיה דלת בטיחותית. הקפידו לעבור רק מול חברות שמספקות אחריות על עבודות ההתקנה ועל איכות החומרים וכן יש להעדיף לעבוד רק מול חברות ואנשי מקצוע שעובדים בהתאם לתקנים הנהוגים בתחום.
לסיום נכתוב שלפי הפנג שואי, תורת העיצוב העתיקה שהגיעה אלינו מסין, הדלת של הבית היא כמו הפה של האדם. דרכה נכנסים לבית ודרכה נכנסת רוח החיים. הדלת היא זו שמאפשרת את הזרימה האנרגטית לחלל הבית וכעת נותר רק לשאול, דרך איזו דלת אתם מעוניינים לקבל את פני העולם החיצון ואת אנרגיית החיים שנושבת ממנו?