חימום תת רצפתי – מעלה את ערך הבית

ללא ספק מדובר אחד מפתרונות החימום המלהיבים של השנים האחרונות. אם עד לא מזמן התרגלנו לאמצעים גדולים וזוללי חשמל באמצע הסלון או בחדרי השינה, כיום ניתן להתקין מערכת מתחת לכל סוג של ריצוף וליהנות מטמפרטורה אחידה ובידוד תרמי אידיאלי. מערכות חימום תת רצפתי מעלות את ערך הנכס והופכות את ההשקעה למשתלמת בטווח הקצר והערוך. העלות הראשונית של מערכות אלו נמוכה יותר מכפי שנהוג לחשוב, בעיקר בזכות ההיצע הרחב של סוגי המערכות והחברות העוסקות בתחום.

מערכת חימום תת רצפתי מיושמת על ידי מערך צינורות מים או גופי חימום חשמליים מתחת לריצוף ולכן לא רואים אותה. היא לא תופסת מקום פנוי, אינה דורשת התאמות דקורטיביות ולא משפיעה על תהליך עיצוב חלל הפנים בתוך דירות, בסלון, בכניסה או בחדרי השינה. מערכת זו מייצרת תנאים מושלמים למגורים לכל אורך השנה וזאת מבלי לדרוש אף מעורבות מצד הלקוח. הצינורות או גופי החימום מורכבים קרוב לפני הריצוף ונהנים מתמיכה של בידוד תרמי. במערכת חשמלית מחוברים גופי החימום לנקודת חשמל בתוך החדר המחומם ודרכה למקור אספקה חיצוני, כאשר בכל מקרה החיסכון הכלכלי מדי חודש עומד על מאות שקלים.

מה ההבדל בין חימום תת רצפתי לבין מערכות אוורור?

היכרות עם המונחים הטכניים ועם ההבדלים בין סוגי מערכות חימום יכולה לעזור למי שאינו בקיא בתחום. חשוב לציין כי מלבד השבחת ערך הנכס בענף נדל"ן סוער ודינאמי, מערכת חימום תת רצפתי שונה ממערכות מיזוג אחרות בשל העובדה שהיא מנצלת את החלל הקיים ברצפה כפולה. במילים אחרות, המערכת מעבירה דרך הרצפה הכפולה אוויר מטופל ומוציאה אותו אל חלל החדר דרך פתחים באריחי הריצוף העליון או לחילופין פתחים בשולי הריצוף. פרוגרמה כזו של עבודה אינו באה על חשבון העיצוב של חלל הפנים, בחירת המרצפות או שימוש בפתרונות ריצוף מודרניים.
המערכת מספקת ערך מוסף עבור בעלי בתים ונכסים. אפשר להתקין את המערכת בתור השקעה בתוך נכס מושכר, או להשתמש בה בתוך בית המגורים על מנת ליהנות מהיתרונות שלה לאורך שנים. למערכת יש פונקציה שימושית וכדאית שעיקרה תחושת נוחות תרמית מאוזנת הן מבחינת טמפרטורת האוויר והן מבחינת הקרינה. החימום מתחת לרצפה מחמם את האוויר ומקרין חום אולם הוא אינו מייבש את החמצן. במערכת זו ניתן לשלוט בצורה מושלמת בטמפרטורת האוויר ובקרינה בעוד תנועת האוויר האיטית מבטיחה יעילות.

ההיבט הדקורטיבי של חימום רצפתי

לקראת סיום כדאי להזכיר את ההתקנה והיישום של מערכות מסוג זה בתור חלק מהיבט דקורטיבי בבתים פרטיים. אמצעי חימום אחרים מפריעים לשימוש הרצוף בחדר ומשתלטים על המראה שלו. הם דורשים התאמה של ריהוט ופוגעים באיכות החיים, זאת לעומת חימום תת רצפתי שאינה מורגשת גם במהלך שימוש ממושך. המערכת אינה גוזלת מקום מגובה חלל החדר והיא מומלצת על ידי מומחים ורופאי משפחה גם עבור הורים לילדים. רוב שטח הרצפה משמש כגוף חימום וכך מבטיח טמפרטורה אחידה בכל רחבי הבית.
לסיכום, עיצוב פנים מודרני מביא לידי ביטוי היבטים פונקציונאליים ואסתטיים. בסגנון העיצוב הקיים אין סיבה לוותר על נוחות תרמית וטמפרטורות נעימות במהלך החורף לטובת מראה כללי מרשים. אפשר להשיג את שתי המטרות באמצעות התקנת המערכת המעלה את ערך הנכס ונחשבת השקעה משתלמת.